ASICS

  • Sneakers

ASICS is een sneakermerk voor de perfecte balans tussen werk en privéleven. De veelzijdige sportschoenen overtuigen met de hoogste functionaliteit en een fris design. Meer informatie!

  • NIEUWSTE
42 resultaten

ASICS - EEN SPORTMERK GEBOREN UIT OORLOG

"Anima sana in corpore sano", wat betekent "een gezonde geest in een gezond lichaam", klinkt op het eerste gezicht als een zinnig Latijns gezegde. Maar wanneer een vriend aan het oorlogsfront je die zin geeft, wordt het veel meer: een hoop, een ankerpunt, een levensfilosofie. Geen wonder dat de heer Kihachiro Onitsuka deze woorden tot leidraad maakte bij zijn terugkeer uit de oorlog in Japan in 1945, wat het uitgangspunt zou zijn voor het latere sportmerk ASICS. Zijn ervaringen in oorlogstijd vormden zijn droom om een merk te lanceren dat jonge mensen sportkleding zou bieden voor een gezond en evenwichtig leven. Het acroniem van de Latijnse uitdrukking, ASICS, zou jaren later de tijdelijke naam van het in 1949 opgerichte sportmerk ONITSUKA Shokai vervangen.

ASICS - DE EERSTE SNEAKERS GEMAAKT VAN ZEER TECHNISCHE MATERIALEN

In 1950 bracht ONITSUKA Shokai 's werelds eerste basketbalsneaker uit, die werd beschouwd als de moeilijkste sportschoen om te ontwerpen. Met de instelling "als de grootste hindernissen in het begin worden overwonnen, zal al het andere worden bereikt", begon Onitsuka's stellaire carrière van succes in de sneakerbusiness. Innovatief begon hij in de volgende decennia nieuwe high-tech materialen te testen in ruil met atleten. Bestendig vinylon in plaats van katoen, verende sponzen in plaats van rubberen schijven, nylon in plaats van leer. Zijn creativiteit haalde overal inspiratie uit.

Zo ontstonden, na een octopusmaaltijd, knobbelige, slipvaste profielzolen en, in navolging van de luchtkoelsystemen van motorfietsen, de eerste luchtdoorlatende marathonloopschoen - die prompt de hinderlijke vorming van blaren tijdens het lopen verhinderde. In 1977 werden de merken ONITSUKA Co., Ltd., GTO Co., Ltd. en JELENK Co. samengevoegd tot het legendarische sportbedrijf ASICS Corporation met de merken ASICS en ASICS Tiger, gewijd aan de slogan "Sport: de universele taal". Eind jaren 1970 hielp de hype rond aerobics en hardlopen de befaamde ASICS-producten aan een wereldwijde doorbraak - vanaf 1981 onder de naam ASICS Tiger.

ASICS SNEAKERS STAAN VOOR ONGEBREIDELDE SNELHEID EN DYNAMIEK

Het onmiskenbare handelsmerk van ASICS sneakers tot op de dag van vandaag: de dubbele gebogen lijnen die de buitenzijden van de sneakers in contrasterende kleuren versieren. Ze kruisen elkaar in het midden als een dynamisch gebogen dubbele A en doen zelfs denken aan een verwrongen snelwegbord. In 1992 werd ook de gebogen A gecreëerd als aanvullend merklogo voor het Latijnse acroniem "ASICS". Het initiaal belichaamt, net als het streepmotief op de sportschoenen, de ongebreidelde snelheid van het hardlopen en de ongeremde dynamiek van alle sporten.

De gebogen vorm illustreert de onderlinge verbondenheid van de oorspronkelijke samengevoegde merken, die samen resulteren in de merkfilosofie en kerncompetentie van ASICS. Gedenkwaardige herkenningspunten die zijn blijven bestaan van de eerste atletische schoenen van het merk tot de eerste streetwear sneakers, en die in 2002 de lifestyle markt veroverden met de lancering van de ASICS MEXICO 66, ULTIMATE 81, en NIPPON 60 modellen. Aangespoord door de golf van succes van hun sneakers, lanceerde ASICS voor het eerst ook andere ASICS-artikelen, naast hun kerncompetentie van sneakers in de vorm van een volledige collectie sportkleding en sportaccessoires.

ASICS - SNEAKERS VOOR STREETFANS EN SPORTFANATEN

Er zijn een paar cult sneakers die iedereen wel eens gehad heeft. De ASICS MEXICO 66 sneaker is er daar zeker één van - na de millenniumwisseling drukte hij al voor de athleisure golf zijn stempel op het straatbeeld als een van de eerste gehypete sneakers. In 2007 opende de eerste ASICS Running Store ter wereld zijn deuren in Tokio, als reactie op het succes van de winkel - kort daarna gevolgd door andere ASICS-detailhandelaars met ASICS-winkels in Londen en New York. Met de terugkeer naar zijn roots veranderde het sportmerk zijn slogan "Sport: de universele taal" in "Sound Mind, Sound Body" en heeft het sindsdien het ASICS-aanbod voortdurend uitgebreid, zoals de herlancering van het merk "ASICS Tiger", om tegemoet te komen aan de behoeften van de steeds groeiende lifestylemarkt.

En met succes: ASICS blijft zijn stempel drukken op de sneakerwereld met uitkomsten die sneakerheads het hoofd op hol brengen. Laatste voorbeeld: Na Ugly Sneaker, Chunky Sneaker en Dad Sneaker is ASICS er bijvoorbeeld in samenwerking met het Berlijnse It-label GmbH in geslaagd om de oververzadigde sneakermarkt te verrassen met de nieuwe It-sneaker van het seizoen, GmbH x ASICS GEL-KAYANO 5. Het feit dat de populaire ASICS-producten nu ook online te koop zijn in luxe onlineshops en bij uitgelezen sportkledingzaken zoals Keller x zegt genoeg: ASICS heeft een vaste plaats veroverd in de harten van alle sneakerfans.

ASICS SNEAKERS ZIJN SPORTSCHOENEN MET EEN BOODSCHAP

Achter het merk ASICS schuilt niet alleen de boodschap "Anima sana in corpore sano". Het dragen van de sportschoenen in het dagelijks leven is ook een krachtig modestatement, want ze hebben een voorkeur voor opvallende kleurblokken, ingewikkeld gestructureerde zolen of ontwerpen geïnspireerd op triatlon en andere sporten. Vooral in het middelpunt van de belangstelling: de ASICS GEL-BND sneaker, die de Ugly Speaker-trend alle eer aandoet en met zijn bewolkte zolen in zowel veelkleurig als volledig wit een echte vreugde van combinatieveelzijdigheid is. Modebewuste vrouwen dragen het liever als stijlbreuk met zijdeachtige rokken, truien of denim culottes met wijde pijpen - mannen stylen het sober en eenvoudig met stoffen broeken die omgeslagen kunnen worden en campshirts met opvallende patronen. Handig: de grove zool zorgt niet alleen voor de hippe retro-look. Het grijpt eigenlijk terug op de dempende functie van triatlon schoenen voor stijl en comfort in één.

HOE ASICS SNEAKERS TE DRAGEN IN ALLE SITUATIES

De streetstyle scène wijst de weg - felgekleurde ASICS modellen zoals de ASICS GEL-BND of de GEL-KAYANO 5 OG (een unisex model, tussen haakjes, nog een pluspunt!) kunnen perfect gebruikt worden voor vakkundige stijlbreuken. Maar ook sportief gestyled sla je een goed figuur. Afgestyled met de Jordan 23 Engineered Men's Tank Top worden ze de perfecte metgezel voor openluchtfestivals, casual citytrips of trainingssessies, afhankelijk van het broekje - joggingbroek, korte broek of jeans.

En als je nog chiquer wilt zijn, kun je de huidige monochrome trend bedanken: als je voor tone-in-tone gaat en je ASICS GEL-BND in het wit draagt met een witte broek en een witte hoodie, bijvoorbeeld de Nike Club Fleece Hoodie, zie je er in een mum van tijd minimalistisch chic uit. Ontdek uw favoriete ASICS nu in de innovatieve Keller x-reeks!