CHAMPION

Je zet de laatste stap over de finishlijn. Je raakt het kruis op de top aan. Je geeft een handdruk na het laatste fluitsignaal. Een gevoel dat alles overtreft: je bent kampioen. Bloed, zweet en tranen. En daarna het overwinningsgevoel. Geen slecht idee van het sport- en streetwearmerk Champion om juist dit euforische gevoel als merknaam te kiezen. Want wat geldt in de sport, geldt ook in het dagelijks leven: wie in zichzelf gelooft, bereikt zijn doel. "Embrace your inner champion?" is het motto van het merk. Wie zich dat eigen gemaakt heeft, en dat ook nog verticaal op zijn borst heeft staan, is op de goede weg.

Klik hier voor meer informatie!
111 Results

WE ARE THE CHAMPIONS

Achter de ambitieuze merknaam Champion staat een net zo ambitieuze filosofie. Het merk ziet elke dag "als een nieuwe kans om het volgende niveau te halen. We kunnen niet allemaal de sterkste of de snelste zijn, maar we kunnen wel allemaal de beste versie van onszelf zijn." Een positie waar elke (toekomstige) champion naar toe werkt. En precies voor deze mensen ontwerpt het sportmerk haar collecties. Champions in de sportschool, champions in het dagelijks leven, champions op kantoor of champions op het sportveld. Het maakt niet uit want in ieder van ons zit een champion.

HOODIES VAN CHAMPION WORDEN EEN IT-STUK

"Er zijn veel concurrenten", zegt het in 1919 in Rochester opgerichte sportmerk over zichzelf, "maar er is maar één champion". De onderneming, die opgericht werd door de broers Feinbloom, specialiseerde zich van het begin in sportswear. Het merk dat er helemaal op gericht was om toekomstige champions te ondersteunen, verzorgde als eerste de tricots voor de universiteitsteams. Uit de nauwe samenwerking met de sportteams en hun trainers ontstond tenslotte in de jaren '40 het beroemd-beruchte "Reverse Weave" materiaal van de hoodies. Het doel van de gepatenteerde textielproductie was om te verhinderen dat de tricots zouden krimpen, als deze na de wedstrijd in de wastrommel geworpen werden. "Reverse Weave" (in het Nederlands "omgekeerd weefsel") is afgeleid van de manier waarop de stof functioneert. Om te verhinderen dat het weefsel in verticale richting kromp, werd het in de dwarsrichting verwerkt. Slim en vooral heel robuust. Een andere verwerkingsinnovatie bij hoodies van Champion: zijpanelen aan de boordjes, zoom en halsuitsnijdingen die bovendien de warmte reguleerden tijdens en na het sporten en toch bewegingsvrijheid garandeerden. De innovatieve kwaliteit van Champions sportswear viel op en zou het merk legendarisch maken. Fun fact: Champion ontwierp in 1977 ook de eerste sportbeha voor dames. Een innovatie waarvoor elke sportvrouw dankbaar een buiging maakt.

CHAMPION ALS SPONSORING

Na in 1920 eerst de universiteitsteams aangekleed te hebben, werkte Champion in de jaren '60 in het kader van licentieprogramma's samen met de National College Athletic Association (NCAA). Dit leidde tenslotte in de jaren '70 tot een partnerschap met de National Football League (NFL). Big time, big goals, big champions. In de loop van de tijd werd het merk zelfs de officiële kledingverzorger van alle 27 teams van de National Basketball Association (NBA). Champion was verzekerd van de rol van pionier in de Amerikaanse sportwereld. Het gouden tijdperk van de NBA, was ook een gouden tijdperk voor het merk Champion. Als NBA-partner werd het bekend vanwege de authentieke en (nog steeds) zeer begeerde merchandising-producten van het Amerikaanse basketbal.

GEEF MIJ EEN C? HET LOGO VAN CHAMPION

Champion kan intussen op een eeuw van ervaring en successen terugkijken. En het kenmerkende blauwrode "C" dat door kunstenaars, sporters en creatievelingen in de hele wereld gedragen wordt, is het symbool voor authenticiteit geworden. Maar de Champion-C is nog niet zo oud als het merk zelf. Het huidige logo kreeg zijn pas in 1950 zijn definitieve uiterlijk. Tot dat jaar werd de kleur verschillende keren aangepast en verscheen het alleen op het label aan de binnenkant. De kenmerkende discrete plek op de borst is een handelsmerk geworden. Maar in het kielzog van de athleisure-hype richtte Champion nog meer de focus op het logo en vooral de XXL-prints op hoodies en T-shirts werden al snel populair. Het hoogtepunt van de streetwear-scene zijn nu de funny packs met het Champion-logo, die dwars over de borst gedragen worden.

CHAMPION STAAT VOOR DUURZAAMHEID

Dat Champion al bijna 100 jaar een big player in de sportswear business is, komt waarschijnlijk omdat het zich steeds verder ontwikkeld. Ze gaat mee met actuele trends en bewegingen en niet alleen wat stijl betreft. Ook het personeelsbeheer en de productie is inmiddels zo duurzaam mogelijk. Champion ziet het bestrijden van uitbuiting van textielarbeiders in de mode-industrie als haar missie. Omdat mens en natuur een prioriteit is, kreeg ze samen met andere merken van de Hanes Australasia Group de Grade A in het Ethical Fashion rapport van Baptist World Aid.

HOODIES VAN CHAMPION ALS IT-STUK

Champion kan zich trots een merk noemen dat het populairste sportswear-piece van de 20e eeuw groot gemaakt heeft: de pullover met capuchon oftewel hoodies. Een van oorsprong door en door functioneel kledingstuk dat sporters vooral tijdens de training of buiten de wedstrijden om warm moest houden. Comfort, bewegingsvrijheid, knuffelfactor. Ook daarom is Champion tegenwoordig veel populairder. Want met de athleisure-trend zijn precies zulke comfortabele en toch stijlvolle activewear-kledingstukken voor alledaags gebruik geschikt en modieus geworden. Hoodies van Champion zijn tot athleisure-legende opgeklommen. Ze worden allang niet meer alleen door atleten, maar ook door de fashion crowd gedragen. Tijdens de fashion week en op kantoor.

CHAMPION bij KELLER x.

Een spannende fusie van de sport- en modescene. Plotseling worden Champion-shirts in wit en rood door de mode-elite met vinylrokken en mom jeans gecombineerd (hello Instagramability!). Mannen dragen sneakers van Champion bij blazers op hun werk, in de club duiken meisjes op die petten dragen met het Champion-logo en glinsterende oorbellen met grote hangers. Een hype die maakt dat vele athleisure-fans vertwijfeld hun kledingkast overhoop halen en zich afvragen of ze vroeger ook niet zo'n Champion-hoodie hadden? Zo niet, maak je dan geen zorgen, want in ons innovatieve Keller x assortiment vind je zeker het kledingstuk waar je naar zoekt.

Geschlecht

MERK (1)

KLEUR

MAAT