Douchebags™

Douchebag is niet alleen het populairste scheldwoord in de VS, maar ook een Scandinavisch label voor zeer functionele tassen met eenvoudige elegantie. De tassen zijn speciaal ontworpen om reizen gemakkelijker te maken. Verschillende comfort- en organisatiekenmerken bieden geavanceerde extra functies voor nog meer free and easy.

Klik hier voor meer informatie!
4 Results
CLOSE

Geslacht

MERK (1)

Van klein naar groot merk!

In 2009 ontwierpen de Noorse productontwerper Truls Brataas en de Zweedse freestyle skiër Jon Olssen een handige skitas genaamd "Douchebag". In 2012 startte het duo met seriële productie. De buitengewone skitas die tot twee meter lang kan worden uitgerekt, heeft in de daaropvolgende jaren verschillende prijzen gewonnen. Ondanks zijn statige formaat kan de skitas klein worden opgevouwen en opgeborgen om ruimte te sparen. Kort daarna veroverde de Slim Jim de markt: een ??nog compactere versie. Daarop volgde de tevens erg lichte Big Bastard en de Little Bastard met een inhoud van 90 of 60 liter. De 30 en 60 liter Hugger zijn kleiner en werden gemaakt als handbagage. De Explorer is een van de nieuwste modellen.

De basis van de Douchebags

De functionele tassen zijn gebaseerd op vijf ontwerpprincipes. Deze omvatten onder andere een individueel instelbare capaciteit en de aanpassing van de lengte aan persoonlijke behoeften. Je kunt bijna alles meenemen wat je wilt, omdat de tassen rekbaar genoeg zijn. De skirugzakken zijn ook gemakkelijk te dragen dankzij de goed doordachte hendels en riemconstructie. Speciale ABS-ribben zorgen voor een goede bescherming en een goede pasvorm. De Douchebags behoren ook tot de lichtste skistassen die momenteel op de wereldmarkt verkrijgbaar zijn. Ze kunnen klein worden opgevouwen en uitstekend opgerold worden. Op deze manier nemen ze slechts een fractie van hun originele formaat in, dat is toch geweldig?

De ontspannen manier van reizen

Het concept voor de Douchebags is het resultaat van intensieve samenwerking tussen de twee oprichters van het bedrijf en verschillende partners. Jon Olssen en Truls Brataas profiteren van de schat aan ervaring van ongeveer 150 mensen. Ze vroegen onder andere, snowboarders, skiërs, luchtvaartmaatschappijen en bagage-medewerkers op vliegvelden naar hun mening. De Noorse universiteit voor technologie en wetenschap heeft ook bijgedragen aan het succes ervan. Het label Douchebag komt oorspronkelijk uit de actiesportsector, maar wordt nu in toenemende mate gebruikt in de reissector. Het intelligente reismateriaal zou het reizen eenvoudiger moeten maken. Dit geldt voor zowel korte ritten als langere tochten. Met de Douchebags kun je alles meenemen wat je belangrijk vindt.

Urban chic voor actieve mensen

Daarnaast belichamen de Douchebags een levensstijl die schommelt tussen buitensporten en een levendig stadsgevoel. En dat bekend terrein voor Jon Olssen en Truls Brataas. Hun gedeelde passie voor wintersport bracht hen samen in de bergen van Noorwegen. Beiden hadden dezelfde problemen met grote en pijnlijke bagage. Ze waren het erover eens: te veel gewicht en grote tassen zouden binnenkort tot het verleden behoren. Jon en Truls hebben uit noodzaak een deugd gemaakt en maken zo je leven gemakkelijker. Je behoort tot de gelukkige generatie die gebruik kan maken van een nieuw assortiment. Ervaar het gevoel van lichtheid en neem alles mee op reis wat niet in een conventionele tas zou passen. Keller x en Douchebags zullen u helpen.